Persoonlijke hulpmiddelen
U bent hier: Home / Huisvesting en energie / Energieloket
Document acties

Energieloket

Praktische informatie:
 
  • Tel: 02/412.47.86 van maandag tot vrijdag van 8u tot 12u en van 12u45 tot 16u (in juli-augustus van 7u30 tot 13u30)
  • E-mail:
    guichetenergie@cpas1080.brussels

Het Energieloket van het OCMW van Sint-Jans-Molenbeek helpt inwoners uit de gemeente die moeilijkheden hebben om hun energiefactuur te betalen. Deze dienst opent op vrijdag 1 juli 2022

Wie kan een beroep doen op het Energieloket?

  • U bent gedomicilieerd in Molenbeek
  • U krijgt geen actieve hulp van het OCMW
  • Uw maandelijks netto-inkomen is niet hoger dan 2.140 EUR (op 01/06/2022 - bedrag kan geïndexeerd worden in functie van de evolutie van de index)
  • U heeft een vast of variabel contract (onder voorwaarden)

Na een sociaal onderzoek en controle van de toekenningsvoorwaarden, kan het OCMW u financiële steun toekennen bij de betaling van uw maandelijkse of jaarlijkse facturen.

Hoe een aanvraag indienen?

  •  Vanaf 1 juli kunt u ons contacteren per telefoon op 02/412.47.86 (ma-vrij : 8u tot 12u en 12u45 tot 16u - in juli-augustus : 7u30 tot 13u30) of per mail: guichetenergie@cpas1080.brussels. In de loop van de maand juli starten wij ook met permanenties.
  • Om uw aanvraag te kunnen behandelen, vragen wij u om ons volgende documenten te bezorgen:
    • Een kopie van uw identiteitskaart
    • Een kopie van uw bankkaart
    • Uw originele energiefacturen (oude en nieuwe afrekening, oude en nieuwe voorschotfactuur)
    • Alle info met betrekking tot uw energiecontract (om het soort contract te bepalen)
    • Een kopie van de drie laatste loonfiches of de bewijzen van de uitkeringen van alle gezinsleden die een arbeidsinkomen of een uitkering hebben

© OCMW van Sint-Jans-Molenbeek - Alphonse Vandenpeereboomstraat 14 - 1080 Brussel
Tel.: 02/412.53.11 - E-mail: cpas.ocmw.1080@molenbeek.irisnet.be

Created and hosted by CIBG - Disclaimer